Vid problem med tjänsten
Problem med tjänsten kan bero på fel varsomhelst i kedjan (TV, TiVo, Router, Medieomvandlare, nätet, eller något längre bort). För att lättare upptäcka fel som beror på saker vi kan kontrollera har vi gjort ett dokument "GDS felsökning" som man bör gå igenom innan man tar felsökningen vidare till Comhem eller oss i styrelsen. Dokumentet hittas under DOKUMENT.
Ändring av uppgifter till medlem
Föreningen har inget automatiskt sätt att upptäcka ändringar hos medlemmar (telefonnummer, mailadress, etc.). Det är därför viktigt att medlemmarna rapporterar sådana ändringar till styrelsen. Detsamma gäller vid ägarbyte av fastighet.
Inkoppling av utrustning
För de med gruppanslutning kommer dessa enheter finnas och behöva kopplas in:
Gruppanslutning
Den gruppanslutning som finns att tillgå tillhandahålls av Comhem. Den innehåller:
Detta kostar 299 kr per månad och kommer att betalas till föreningen kvartalsvis. Telefonavräkningen och eventuella tilläggstjänster kommer faktureras av Comhem direkt till medlemmen.
Bredbandstjänster utanför gruppanslutning
För de som inte är med i gruppanslutningen finns det en portal där man kan beställa de tjänster man vill ha. Portalen tillhandahålls av vår kommunikationsoperatör (KO) som heter Zitius. Portalen heter Zmarket.
1. Gruppanslutning
Hyresvärd
Hyresgäst
2. Brdbandstjänster utanför gruppanslutning - Zmarket
Hyresvärd: Om gruppanslutning inte ska användas behöver inte hyresvärden göra något annat än lämna in blanketten om val av gruppanslutning.
Hyresgäst: Zmarket fungerar på ungefär samma sätt som vid gruppanslutning, första gången man loggar in på sin anslutning så skapar man ett konto där man uppger sitt anslutnings-ID (=fastighetsbeteckning) sina personuppgifter (=faktureringsadress) och sedan tecknar man de tjänster man vill ha. Eftersom nätavgiften kommer som kickback krävs ingen inblandning av hyresvärden och fakturorna kommer till användaren/hyresgästen som också har att hantera uppsägningstider etc.
Om ni har frågor gällande utrustningen och inkopplingen av den och inte hittar svar varken här eller på Tele2s hemsida, ring eller skicka ett mail till mig. Jag föredrar mail så jag kan svara när det passar i min vardag.
Magnus Bergenholm
maggu658[snabel-a]gmail.com
070-396 32 36